Thursday 25 May 2017

AKTIVITI YANG MENARIK DI KELANTAN

Nature & Adventure di Kelantan – Bahagian 2 (Mendaki Gunung Stong)

Gunung Stong sememangnya sangat terkenal bagi pencinta alam semulajadi menikmati flora dan fauna yang belum tercemar dari pembangunan. Juga sangat popular sebagai destinasi eko-pelancongan di Malaysia.
Kawasan perkemahan di sini mampu menambung beratus-ratus orang dalam satu-satu masa


Nature & Adventure di Kelantan – Bahagian 1 (Cabaran Meneroka Gua-Gua)

Komplek Gua Ikan adalah sebuah ikon eko-pelancongan di Dabong.Di sini, terdapat beberapa buah gua yang berdekatan. Difahamakan gua-gua disini berusia 150 juta tahun.Pelbagai rahsia khazanah alam tersimpan seperti sejarah ketamadunan serta mitos orang tempatan.
Wakaf Che Yeh

Usai makan malam, penuhilah malam anda dengan bersiar-siar pula di Pasar Malam Wakaf Che Yeh.  Pasar ini adalah pasar malam 24 jam yang sangat meriah terutamanya pada musim cuti sekolah dan hujung minggu. Lihatlah pelbagai ragam peniaga dan pembeli di pasar ini.

No comments:

Post a Comment